W piątek 31 marca w naszej szkole Samorząd Uczniowski kontynuując inicjatywy uczniowskie zaprosił uczniów klas 1 – 8 do wspólnej zabawy pod hasłem „Dzień bez plecaka” w ramach zbliżającego się 1 kwietnia Prima Aprilis. Uczniowie mieli za zadanie przynieść do szkoły niezbędne tego dnia podręczniki, zeszyty i przybory szkolne, ale zamiast plecak mogli wybrać dowolne „nosidło”, które go zastąpi. Uczniowie wykazali się ogromną pomysłowością i kreatywnością w wyborze swojego „nosidła”. Na korytarzach i w klasach mogliśmy oglądać koszyki na zakupy, wózki dla lalek, worki na listy ale także skrzynki na narzędzie czy nawet odkurzacz.
Nasza szkoła, jak co roku włączyła się w obchody Światowego Dnia Autyzmu. W celu poszerzenia wiedzy i świadomości społeczności szkolnej na temat autyzmu przygotowano gazetkę, prelekcje w klasach oraz film edukacyjny dotyczący spektrum. Symbolem solidarności z "autystami" jest kolor niebieski, dlatego też społeczność naszej szkoły rozświetliła się na niebiesko.
Musimy pamiętać, że autyzm to nie choroba tylko zaburzenie rozwojowe związane z nieprawidłową pracą mózgu. Osoby dotknięte autyzmem mają problem z komunikacją, postrzeganiem świata czy prawidłowym postrzeganiem relacji społecznych. Musimy sobie uświadomić, że nie jest to ani lepsze ani gorsze spojrzenie na świat. Jest porostu inne.
Jesteśmy różni ale równi. Bądźmy razem!!!
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu przypada corocznie 2 kwietnia. W naszym mieście zaczęliśmy świętować już w piątek 31 marca. Tego dnia o godzinie 12.00 uczniowie klas 3 a, 3 b i 4 b spotkali się na Starym Rynku na zaproszenie pana Prezydenta Andrzeja Nowakowskiego. Światowy Dzień Świadomości Autyzmu został ustanowiony przez przedstawicieli państw członkowskich Organizacji Narodów Zjednoczonych 21 stycznia 2008 roku. Jego celem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu i budowanie wrażliwości społecznej w tym zakresie. Jego głównym przesłaniem jest podnoszenie świadomości społeczeństwa o problemach osób zmagających się z autyzmem. Symbolem solidarności z nimi jest kolor niebieski.
31 marca 2023 r. w Pracowni Kolor i Forma, odbyło się uroczyste wręczenie nagród laureatom Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego "Tradycje Wielkanocne”. Na tegoroczną edycję nadesłano 1632 prace plastyczne ze 117 placówek oświatowych, kulturalnych, wychowawczych z całego kraju. Młodzi twórcy wykazali się znajomością tradycji wielkanocnych, a także ciekawych technik plastycznych. Na konkurs oprócz prac malarskich czy rysunkowych nadesłano także prace przestrzenne: pisanki, palmy, stroiki, koszyczki, makiety scen rodzajowych i wiele innych form plastycznych.
Wśród laureatów konkursu jest reprezentant naszej szkoły - Alex Cholewa z kl. 5b, który w kategorii wiekowej 10-12 lat zdobył III nagrodę.
Pomysłowość i wyobraźnia w interpretacji tematu była zaskakująca, co można zobaczyć na wystawie pokonkursowej. Wszyscy, którzy wzięli udział w tym projekcie są wygranymi, ponieważ prace nadesłane na konkurs zostały przekazane na wielkanocny kiermasz charytatywny dla trzech chorych chłopców: Jasia, Julka i Jana.
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów laureatowi oraz autorom prac zakwalifikowanych na wystawę pokonkursową.
W dniach 29 i 30 marca 2023 r. w Szkole Podstawowej Nr 3 w Płocku odbył się turniej klas 4 w unihokeju mieszanym dziewcząt i chłopców.
W turnieju startowało 11 szkół podstawowych z Płocka. W środę rozgrywane były mecze w grupach ,które wyłaniały po 2 najlepsze zespoły z każdej grupy, które awansowały do rozgrywek finałowych. Rywalizacja w tym roku szkolnym była olbrzymia, poziom meczów wysoki.
W czwartek odbyły się zawody półfinałowe i finałowe. Nasza drużyna awansowała do tych zawodów, toczyła zacięte mecze i dopiero w finałach minimalnie uległa swoim rówieśnikom z innych szkół.
Wywalczyliśmy III miejsce w Płocku. Brawo dla dziewcząt i chłopców z klasy sportowej 4a reprezentujących naszą szkołę!
Małkiewicz Jacek
W miesiącu marcu społeczność szkolna włączyła się aktywnie w zbiórkę wosku i niedopalonych świeczek, z których mieszkańcy Ukrainy przygotują świece okopowe dla wojska. Organizatorem akcji jest Fundacja Przystanek Rodzina.
W marcu uczniowie klasy IIb, IIIa i III b wzięły udział w projekcie pt. "Teatr w ramie" realizowanym przez Stowarzyszenie Człowiek Kultura we współpracy z Muzeum Mazowieckim w Płocku. Projekt skierowany był do dzieci z grup szkolnych z terenu miasta Płocka. Na początku spotkania uczniowie obejrzeli ciekawy spektakl teatralny w wykonaniu aktorów Teatru Form Wielu. Następnie odbyła się lekcja z przewodnikiem Muzeum Mazowieckiego. Dzieci obejrzały obrazy umieszczone w muzeum, rozmawiały na temat technik malarskich oraz rodzajów malarstwa. Ciekawym zadaniem było rozpoznawanie i wyszukiwanie wśród eksponatów ich odpowiedników przedstawionych na ilustracjach pokazywanych przez panią przewodnik. Na koniec dzieci uczestniczyły w warsztatach w tworzeniu żywych obrazów. To było bardzo ciekawe spotkanie ze sztuką.
W piątkowe przedpołudnie 24 marca uczniowie klasy 7a i 7b wzięli udział w niezwykłej lekcji wychowania fizycznego pod kierunkiem wykwalifikowanego instruktora pana Krzysztofa Orankiewicza. Siódmoklasiści podjęli wyzwanie i zmierzyli się z przeszkodami na torze Jungle Nextreme. Pokonywali przeszkody, wspinali się, skakali a chwilami nawet latali. Była to niezapomniana przygoda, dzięki której uczniowie zdobyli nowe umiejętności i sprawdzili swoją motorykę oraz doskonała okazja do pokonania swoich leków i słabości.
W dniu 24 marca klasa 4b udała się na zajęcia edukacyjne pod tytułem "Poszukiwany, poszukiwana....babcia, dziadek. Jak szukać korzeni rodzinnych?" do Archiwum Państwowego w Płocku. Oprócz pozyskania ciekawych informacji na temat genealogii, dokumentów i pamiątek rodzinnych, uczniowie mieli okazję zwiedzić archiwum, a także wcielić się w rolę archiwisty. Największe emocje budziło "odkurzanie" ksiąg oraz pisanie piórem. Na koniec każdy z uczniów otrzymał upominek od pani prowadzącej zajęcia, gdyż uczniowie wykazali się dużą aktywnością. Zajęcia w archiwum były ciekawą lekcją historii.
22 marca klasa 1b wystąpiła z programem słowno-muzycznym na który zostały zaproszone dzieci z klas młodszych. Poprzez inscenizację, śpiew i taniec dzieci wyraziły radość z budzącej się przyrody, słońca i coraz dłuższego dnia. Wszyscy uczniowie wspólną zabawą muzyczną włączyli się w świętowanie nadejścia wiosny. Było skocznie, wesoło i kolorowo.